آيت‌الله محمدعلي تسخيري در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي خبرگزاري فارس در خصوص سياست خارجي دولت نهم، با بيان اينكه اين سياست به انقلاب اسلامي صادقانه خدمت كرد، گفت:‌ دولت نهم در عرصه سياست خارجي با عزت در مقابل توطئه‌هاي غرب و در رأس آن آمريكا ايستادگي كرد و آنها به قدرت جمهوري اسلامي اذعان كردند.
وي با اشاره به حضور اين دولت در دل توده‌هاي مسلمان، خاطرنشان كرد: همه اذعان كردند كه يگانه كشوري كه صادقانه و شجاعانه خط نه شرقي و نه غربي را دنبال مي‌كند، جمهوري اسلامي ايران است.
دبيركل مجمع جهاني تقريب مذاهب يادآور شد: البته اين بدان معنا نيست كه دولت‌هاي قبلي چنين نكرده‌اند، اما من در خارج از كشور به چشم خود ديدم كه توده‌هاي مسلمان، علما و متفكران نسبت به اين سياست عشق مي‌ورزند.
آيت‌الله تسخيري اضافه كرد: به اعتقاد من در حال حاضر حركت‌هاي اسلامي بيشتر خودشان را در كنار جمهوري اسلامي ايران مي‌بينند و اكثر رهبران حركت‌هاي اسلامي از جمله اخوان المسلمين و جبهه العمل اسلامي اردن و ... در كنار سياست جمهوري اسلامي ايران قرار گرفته‌اند.
وي با بيان اينكه اعراب دلسوز و مخلص حتي آنهايي كه گرايش اسلامي نداشته‌اند زماني كه شاهد ضربه‌هاي صهيونيسم به پيكره جامعه بشري هستند از اينكه جمهوري اسلامي ايران شجاعانه اصل وجود اسرائيل را نمي‌پذيرد حمايت مي‌كنند، اظهار داشت: در دوربان 2 به رغم اعتراض كشورهاي غربي اما جهان سوم در كنار نظرات جمهوري اسلامي قرار گرفت.
دبيركل مجمع جهاني تقريب مذاهب خاطرنشان كرد: صادقانه مي‌گويم و تاكيد مي‌كنم كه مواضع دولت نهم در خارج از كشور كاملاً سياست‌هاي مقام معظم رهبري را اجرا كرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا